Le Chique Design > Veelgestelde Vragen | Le Chique design

Veelgestelde vragen

KAART ONTWERPEN


Ik heb een leuke kaart gezien, maar wil hier graag een dubbele kaart van, is dat mogelijk?
Veel van onze kaarten zijn om te zetten naar een dubbele kaart of andersom. Neem contact met ons op, dan kunnen wij het kaartje voor je aanpassen.

Ik wil graag zelf een afbeelding gebruiken op mijn kaart, kan dat?
Je kunt eigen afbeeldingen uploaden in je kaart, maar let er wel op dat je de afbeelding mag gebruiken. Le Chique design is niet aansprakelijk wanneer er een afbeelding word gebruikt waar een ander de rechten van bezit. Het risico hiervoor is voor de gebruiker zelf. Afbeeldingen die in onze editor staan mogen wel gebruikt worden in je kaart.

Een foto uploaden, wat is een goed formaat?
Als je een foto op je kaart wil plaatsen is een goede resolutie 300 dpi in RGB kleuren. 

Ik wil graag een eigen ontwerp uploaden en laten drukken met folie
Neem hiervoor contact met ons op! Dan kunnen wij bekijken of we jouw ontwerp of afbeelding kunnen gebruiken op een folie kaart.

Ik heb een mooie kaart gevonden zonder folie, kan dit aangepast worden?
Op elke kaart kunnen wij folie laten drukken, wij kunnen een kaart zonder folie gemakkelijk voor je aanpassen. Neem daarvoor even contact met ons op.

Welke elementen worden in folie gedrukt en hoe kan ik dat zien?
Wanneer je een kaart opent in de editor zie je aan het “effect” of een tekst of clipart in folie gedrukt word. Als je de tekst of clipart aanklikt zie je in de editor het kleurenpalet tevoorschijn komen. Hierop kan je zien welke kleur of welke folie er aangevinkt is. Is folie niet zichtbaar in het kleurenpalet? Neem dan even contact met ons op.

Kan het logo verwijderd worden van Le Chique design?
We kunnen het logo voor jullie kleiner maken, een andere plaats geven of een bijpassende kleur geven. Wil je het logo verwijderd hebben, neem dan contact met ons op!

Kan ik een bestand krijgen van de kaart in hoge resolutie?
Nadat je je kaart(en) hebt besteld kunnen wij je een JPEG bestandje sturen van de kaart. Dit bestand is te gebruiken voor een fotoboek of om digitaal te versturen. In verband met copyright kunnen we geen drukbestanden sturen of verkopen.

Ik wil graag een andere kleur toepassen op de kaart
Le Chique design heeft een selectie gemaakt van de meest voorkomende en gebruikte kleuren. Deze kleuren kan je zien in het kleurenpalet in de editor. Daarnaast is het mogelijk een kleurcode in te voeren bij “custom”. De kleurcode (hex code) voer je hier in. Je kan zo elke kleur van jouw/jullie keuze gebruiken op je kaart.

Hoe zie ik of alles mooi gecentreerd staat op de kaart?
In onze editor is een hulpraster toegevoegd. Rechtsboven de kaart kun je dit raster aanklikken. De rode lijnen laten het midden van de kaart zien. Heb je een clipart of een tekst, dan zie je een rood puntje wat het midden aangeeft.

Envelopkleuren & kleurenpalet
De kleuren in het kleurenpalet en de enveloppen kunnen van elkaar afwijken. De kleuren in het palet zijn zg “schermkleuren”. De vertoning van deze kleuren is afhankelijk van je beeldscherm, ook het drukwerk kan afwijken van de schermkleuren. We adviseren je daarom altijd een proefdruk te bestellen.

Ik wil graag het ontwerp van mijn kaart aanpassen, maar dat lukt niet
Het is altijd mogelijk een ontwerp aan te passen, in de meeste gevallen kan je dit zelf doen, lukt dat onverhoopt niet, laat het ons dan even weten, dan kunnen wij het voor je doen!

Ik wil graag een ander lettertype
Wij hebben in onze editor een uitgebreide selectie lettertypes staan die je kan gebruiken in je kaart. Heb je een ander lettertype dat je graag zou willen gebruiken, laat het ons dan even weten, dan kunnen wij nagaan of dit ook mogelijk is.

Ik wil naast mijn gekozen kaart nog een bijlagekaartje, kan dat?
Van de meeste designs maken wij meerdere ontwerpen, deze vind je onder andere ook bij save the date kaarten, verloving of trouwhuisstijl. Staat het ontwerp van jouw kaart er niet bij en wil je een passend extra kaartje? Laat het ons dan weten, dan kunnen we dit kaartje in jouw account plaatsen.

Kan ik mijn ontwerp/kaart opslaan?
Wanneer je een kaart hebt gevonden of je hebt wellicht zelf een kaart ontworpen dan kan je ervoor kiezen deze kaart te bewaren. Je moet dan wel een account aanmaken en ingelogd zijn. Wanneer je ingelogd bent kan je de kaart opslaan in je eigen collectie. 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen, wat nu?
Heb je een kaart gemaakt en daar een proefdruk van besteld maar niet opgeslagen? Geen probleem, neem even contact met ons op dan kunnen we jouw proefdruk in je eigen collectie zetten, waarna je de kaart zelf weer verder kan aanpassen.

Hoe lang blijft mijn kaart bewaard?
Je kaart blijft in je account staan. Wanneer je je account verwijdert, verwijder je ook al je gegevens, je ontwerpen en je opgeslagen kaarten.
 

KAARTEN BESTELLEN


Tot welke tijd kan ik mijn kaarten bestellen?
Als je voor 18 uur bestelt, worde de kaarten dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Via PostNL ontvang je de kaarten de volgende werkdag. Bestellingen die gedaan zijn in het weekend worden maandag gedrukt en verzonden.
Voor kaarten gedrukt met folie geld een langere levertijd, houd rekening met minimaal 2 werkdagen.

Kan ik mijn kaarten ook naar het buitenland laten sturen?
Dat is zeker mogelijk.

Ik heb zojuist een bestelling gedaan, maar ik ontdek nog een foutje, wat nu?
Na het bestellen gaat de order bijna direct in productie. Heb je een fout ontdekt bel dan direct naar ons!

Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan, maar ik wil toch een ander papiersoort
In dit geval kan je ons het beste direct bellen (binnen kantoortijden) of mailen (buiten kantoortijden). Zijn je kaartjes nog niet in productie dan kunnen we de bestelling annuleren, zodat je de kaarten daarna opnieuw kan bestellen op het juiste papiersoort.

Ik heb net een bestelling gedaan, maar ik wil graag het aantal aanpassen.
Als je een bestelling hebt gedaan, gaat de order vrijwel direct in productie. Binnen kantoortijden kan je ons direct bellen, we kunnen dan kijken of je bestelling al in productie is, en we je order kunnen annuleren.

 

ENVELOPPEN


Ik heb mijn enveloppen besteld, maar wil ze graag ruilen
Is de kleur toch niet zoals je had verwacht? We bieden je de mogelijkheid om de enveloppen kosteloos terug te sturen. Zodra we de enveloppen ontvangen hebben, zullen we het aankoopbedrag aan je terugstorten. Intussen kan je zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

Ik heb de verkeerde enveloppen ontvangen
Heb je de verkeerde kleur of verkeerd formaat enveloppen ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan de juiste enveloppen naar je toesturen. De verkeerd ontvangen enveloppen ontvangen wij graag terug.

 

PRIJZEN


Wat kost een proefdruk?
Een eerste proefdruk uit de reguliere collectie is te kopen vanaf €1,00. Voor een tweede en volgende proefdruk berekenen wij de stuksprijs per kaart. Voor een proefdruk met folie vragen hanteren wij een stuksprijs vanaf €2,50.

Wat kost mijn kaart?
De prijs van je kaart is afhankelijk van formaat, papiersoort en oplage. Des te meer kaartjes je besteld, des te lager de stuksprijs is. Wanneer je op de kaart van jouw keuze klikt, verschijnt rechts onderin onze prijzencalculator, hiermee kan je gemakkelijk de prijs berekenen van jouw kaart. De minimale oplage van de reguliere collectie is 10 stuks, bij foliedruk kaarten is dat 20 stuks.

Mag ik achteraf betalen?
Bij Le Chique design worden alle kaarten pas gedrukt nadat de betaling is voldaan. Achteraf betalen is daarbij niet mogelijk.

Heeft Le Chique een kortingscode?
Le Chique design hanteert een staffelkorting. De staffels zijn als volgt: 10-49 kaarten, 50-99 kaarten, 100-199 kaarten en 200+ kaarten. Met onze prijzencalculator kan je de totaalprijs berekenen. De staffels worden toegepast per versie van je kaart.

 

VERZENDING & LEVERING


Wat is de levertijd van mijn proefdruk?
Reguliere collectie:
Een proefdruk uit de reguliere collectie word per brievenbuspost naar je verzonden. Normaliter duurt dit 1 tot 2 werkdagen. Naar België is de brievenbuspost vaak wel 5 tot 7 werkdagen onderweg.
Foliedruk collectie:
Een proefdruk uit de foliekaarten collectie heeft een extra bewerking en een langere productietijd. Houd rekening met 3-5 werkdagen. 

Wanneer kan ik mijn kaartjes verwachten?
Reguliere collectie:
Bestel je meer dan 20 kaarten en heb je de kaarten besteld op maandag tot en met vrijdag voor 18 uur dan worden ze dezelfde dag gedrukt en verzonden. Kaarten besteld na 18 uur worden de volgende werkdag gedrukt en verzonden. Kaarten besteld in het weekend worden op maandag gedrukt en verzonden. Van je bestelling krijg je een track en trace code van PostNL.
Foliedruk collectie:
Folie op je kaartje is een extra bewerking en heeft een langere productietijd.  Na 2-3 dagen ontvang je een track en trace code van PostNL.

Welke verzendkosten betaal ik?
Bestel je meer dan 20 kaarten en woon je in Nederland, dan zijn de verzendkosten voor onze rekening. Woon je in het buitenland dan betaal je verzendkosten, afhankelijk van je pakket. Verzendkosten worden niet berekend bij een proefdruk en directe verzending naar geadresseerden.

Ik wil mijn kaartjes direct naar mijn familie en vrienden sturen
Le Chique design kan jullie kaartjes naar familie en vrienden sturen. Wanneer je de bestelling gaat doen, kies dan voor “directe verzending” en voeg de adressen toe. Wij regelen dan de rest.

Hoeveel postzegels moeten er op een kaart?
Meestal is 1 postzegel voldoende om op je trouwkaart of geboortekaart te plakken, echter wanneer je een extra kaartje meestuurt, een label aan je geboortekaartje hangt, of je je trouwkaart verstuurd in een pocketfold, dan adviseren wij je kaartje inclusief envelop te wegen. Voor de exacte en actuele prijzen verwijzen we je graag naar de website van PostNL.

Wat gebeurd er met mijn pakket als ik niet thuis ben?
Onze pakketten worden verstuurd met PostNl, wanneer je niet thuis bent leveren ze het pakket meestal bij de buren af, of het pakket word de volgende dag nogmaals afgeleverd. Wanneer de tweede poging niet lukt, word het pakket in de meeste gevallen naar een afhaallocatie gebracht. Als je op je t&t code klikt kun je zien waar je pakket is. 

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?
Als je de kaartjes op tijd besteld hebt maar niet ontvangen hebt binnen de aangegeven levertijd, laat het ons dan weten, dit kan via het contactformulier op de website. Wij nemen dan contact op met PostNl om ervoor te zorgen dat je je pakketje zo snel mogelijk in huis hebt.

Kan ik mijn bestelling retourneren?
De meeste bestellingen op Le Chique design zijn maatwerk, de kaarten worden voor jou/jullie gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Uiteraard vinden wij het belangrijk dat je tevreden bent, neem contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen doen en hoe we tot een oplossing kunnen komen. Enveloppen kunnen na contact met ons wel retour gezonden worden.

Mijn pakket moet naar België verstuurd worden
Proefdrukken en bestellingen met minder dan 20 kaarten worden in België binnen 7 werkdagen geleverd. Heb je meer dan 20 kaartjes dan worden de meeste bestellingen binnen 1-2 werkdagen bezorgd. Kaarten met folie hebben een langere productietijd en worden meestal binnen 3-5 werkdagen bezorgd.


 

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: